Akadálymentes változat
Felhívások

Kép: magyarmezogazdasag.hu
Tájékoztató

Az afrikai sertéspestis (ASP)  járványhelyzet terjedése  miatt  az elmúlt napokban a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal a sertéstartóknak tájékoztató levelet küldött.

A levélhez csatolt nyilatkozatot minden esetben vissza kell küldeni, akkor is, ha jelenleg nem foglalkozik sertéstartással.

Amennyiben valaki sertéstartással foglalkozik, de nem kapott tájékoztató levelet, abban az esetben is keresse fel hivatalunkat.

Felmerülő kérdéseikkel, valamint amennyiben nem kaptak tájékoztató levelet, de sertéstartással foglalkoznak, akkor a szükséges nyilatkozat beszerzése érdekében keressék a Papi Közös Önkormányzati Hivatalban  Czérna Ildikót.

Együttműködésüket köszönöm!

Tisztelettel:

Czérna Gábor
polgármester

Határtalanul!

HAT-18-03/0024 „A hagyomány ereje!”

Pap és Korláthelmec községek kapcsolatépítése Kárpátalján

Az utazás időpontja 2018. aug. 30. – 2018. szept. 02.

Határtalanul!

HAT-17-04-2017-00032 "Kárpátaljai akcióprogram"
Pap és Csonkapapi községek kapcsolatépítése Kárpátalján

Az utazás időpontja 2018. május 31. – 2018. június 4.

Pap Község Önkormányzata és Csonkapapi Község Önkormányzata között 2015. évben került kapcsolatfelvételre sor. A települések vezetői elhatározták, hogy segíteni fogják egymást. 2016. évben erre vonatkozóan testvértelepülési megállapodás aláírására került sor.

Csonkapapi és Pap polgármesterei

A program partnerintézménye a Csonkapapi Napsugár Óvoda, ahova ellátogatott településünk delegációja. A települési adományból a gyerekek részére párna, paplan és ágyneműhuzat került vásárlásra. Az óvodában az elmúlt évben infrastrukturális felújításra került sor, viszont ezen eszközök beszerzése nem történt meg.

Csonkapapi Napsugár Óvoda adományok

Utazásunk célja a Kárpátaljai térség felfedezése, a Csonkapapi községben élők megismerése, a kapcsolat elmélyítése a településeken élők között. Utazásunk első napján ellátogattunk Csonkapapiba, a partnerintézmény Csonkapapi Napsugár Óvoda részére átadásra került az adomány, majd az óvodai dolgozókkal, gyerekekkel ismerkedtünk. Délután az önkormányzati hivatalba látogattunk el.

Ungvár Skanzen

Ezután, az Ungvári várat és a skanzent néztük meg. A Viharos településen található szállásra a késő délutáni órákban érkeztünk.

Vereckei hágó

A második nap a Vereckei hágónál jártunk, majd a munkácsi várat fedeztük fel.

Munkácsi vár

A harmadik nap Munkács környékét, a nevezetességeket néztük meg. Felfedeztük és megnéztük út közben a környék jellegzetességeit, a templomokat.

Makett templomok

A negyedik nap Viharos környékének felfedezésével telt: makett kiállítást és templomot néztünk meg. A délután folyamán barátságos futballmérkőzésre került sor a helyiekkel.

Barátságos mérkőzés eredménye

Utolsó nap településünk másik testvértelepülésére, Korláthelmecre látogattunk el. A késő esti órákban érkeztünk vissza Papra.